Erfaren HR-ledelseskonsulent til HR i Syddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

I Syddjurs Kommune er politikere, ledelse og medarbejdere optagede af at være en attraktiv arbejdsplads med gode rammer for alle medarbejdere uanset hvilken kerneopgave, der løftes eller hvor man er i sit arbejdsliv. Det er vigtigt for os at sikre rammerne for, at alle medarbejdere går motiveret på arbejde hver dag, og føler at de har et meningsfyldt arbejde, hvor der dagligt gøres en forskel for borgerne i Syddjurs Kommune i et givtigt samarbejde med kollegaer. Det arbejder vi målrettet på hver dag.

I jobbet som HR-ledelseskonsulent får du gode muligheder for at præge og drive den udvikling, være en aktiv medspiller og bidragsyder til at udvikle Syddjurs Kommune som organisation.

Du skal derfor, sammen med dine kollegaer i afdelingen, understøtte ledelsen ved at være på forkant og implementere tiltag, der kan være med til at udvikle og fastholde Syddjurs Kommune som en attraktiv arbejdsplads. En arbejdsplads der også tager HR-arbejdet seriøst.

Arbejdsopgaver og udfordringer

Vi er optaget af at være en stærk samarbejdspartner og kunne skabe værdi i organisationen med konkrete leverancer, der understøtter det strategiske HR-arbejde og kommunens udvikling generelt. Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med topledelsen, andre stabsfunktioner og gennem MED-systemet. I det kommende år har vi særligt fokus på håndtering af sygefravær, organisationsudvikling, effektiviseringer, strategisk lederudvikling på tværs af organisationen ligesom arbejdet med at udvikle og fastholde attraktive arbejdspladser også er på dagsordenen. Du skal brænde for og kunne mestre, at være involveret i en række forskellige HR-projekter og tværfaglige opgaver, der skal løses sammen med dine kolleger i afdelingen, og andre medarbejdere og ledere fra hele organisationen. Du skal være med til at løfte afdelingens brede opgaveportefølje indenfor

HR-området, og særligt vil du skulle beskæftige dig med disse områder:

  • Understøtte opgaven med rekruttering af ledere og chefer i kommunen. Opgaven omfatter hele processen fra at rådgive i forhold til stillingsprofil og opslag til gennemførelse af samtaler og test i tæt samarbejde md ansættende chef eller direktør. Du bliver også tovholder i forhold til vores rekrutteringssystem 
  • Udvikle og drive strategiske indsatsområder og projekter, både selvstændigt og som en del af projektgrupper. Det kommende år vil det dreje sig om onboarding koncept for ledere, dialogbaseret lederevaluering samt talentudviklingsprogram
  • Tilrettelægge to årlige samlinger for kommunens 150 ledere
  • Være sparringspartner for koncernledelse og ledere ift. HR relaterede emner, så de kan varetage deres personaleledelsesansvar bedst muligt
  • Holde oplæg om HR relaterede temaer for koncernledelse, ledergrupper, MED organisation, mv
  • Understøtte konkrete arbejdsmiljøudfordringer i hele organisationen- via rådgivning af leder og chef og tilrettelæggelse af processer
Herudover skal du forvente opgaver som udarbejdelse af indstillinger, notater og oplæg, tovholder og koordinator på indsatser og driftsopgaver i relation til varetagelse af arbejdsområderne.

Din profil

Du har solid erfaring med HR-opgaver, meget gerne fra en offentlig organisation, og specifikt arbejdet med at understøtte rekruttering af ledere. Du har stort kendskab til arbejdet med strategiske projekter - både som projektleder og som projektdeltager og du kan understøtte ledere i håndtering af arbejdsmiljørelaterede udfordringer. Det er endvidere vigtigt, at du har gode samarbejdsevner og kan bevæge dig ubesværet på alle niveauer i kommunen - fra Direktionen til ledere og medarbejdere i organisationen. Du tager ansvar for dine og afdelingens arbejdsopgaver, og du kan formidle dine budskaber klart i skrift og tale.

Vi forventer at du:
  • har en relevant kandidatuddannelse, med minimum 5 år erfaring inden for HR og med rekrutteringer
  • er initiativrig og kan arbejde projektorienteret
  • har faciliterings- og proceserfaring
  • har gode formidlingsevner
  • har forståelse for og lyst til at arbejde i en stabsenhed i en politisk styret organisation
  • evner at se sammenhænge på tværs og fra helikopterperspektiv, samt lyst og evner til at arbejde på både strategisk og operationelt niveau
  • udfordrer gængse metoder og ikke er bange for at afprøve nye ting
  • arbejder selvstændigt og tager ansvar men du trives også med den løbende faglige sparring om opgaverne med dine kolleger, som sikrer, at vi dygtiggør os og finder frem til de gode løsninger sammen
Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder:
  • Rig mulighed for selv at sætte præg på de nævnte nøgleområder for stillingen
  • En høj grad af selvstændighed i planlægning og varetagelse af arbejdsopgaverne
  • Du bliver en del af en afdeling på syv medarbejdere med reference til kommunens HR-chef, der arbejder med HR-udvikling, arbejdsmiljø og rekruttering og får endvidere andre kolleger, der varetager det personaleadministrative område
  • God mulighed for sparring med kolleger og leder
  • Din dagligdag bliver i administrationsbygningen i Ebeltoft med gode muligheder for at arbejde fleksibelt – hvad enten det er på kontoret, på hjemmearbejdspladsen eller på de lokale arbejdspladser i organisationen
Løn- og ansættelsesforhold

Ansættelsen er på fuldtid og med løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af dine kvalifikationer.

Hvis du vil vide mere

Du kan kontakte HR-chef Heine Dyppel på 40 38 33 28 eller udviklingskonsulent Signe Bækgaard Hansen på 20 31 17 12

Ansøgning

Vi skal have modtaget din ansøgning senest onsdag den 18. oktober 2023

Der vil blive afholdt 2 samtaler. 1. samtale holdes den 24. oktober og 2. samtale den 26. oktober.

Imellem de 2 samtaler er der indlagt et testforløb, hvor der er planlagt testtilbagemelding på teams den 25. oktober.

Jobbet forventes besat pr. 1. december 2023.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

 Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912901

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet