AC medarbejder til sundhedsområdet ved Sekretariatet Sundhed og Dannelse i Syddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af den spændende udvikling, som finder sted på sundhedsområdet i Syddjurs Kommune? Har du organisatorisk og politisk tæft, udviklingskraft og evne til at indgå i mange forskelligartede, tværgående sammenhænge? Ser du en spændende udfordring i at understøtte sekretariatschef, fagchef og decentrale ledere på det strategiske niveau? Så har vi stillingen til dig.

I Syddjurs kommune oprettes pr. 1. februar 2024 tre nye sekretariater, med henblik på at forbedre den økonomiske og faglige styring samt styrke tværfagligheden og den faglige robusthed i sekretariatsbetjeningen af fagområder og direktører. Ét af de tre sekretariater er Sundhed og Dannelse.

Sundhed og Dannelse dækker over to store fagområder: Børn og Læring samt Sundhed og Ældre. Børn og Læring varetager opgaver indenfor dagtilbud og skoler, herunder PPR og Ungdomsskolen, mens Sundhed og Ældre har ansvar for hjemmepleje, sygepleje, plejehjem, sundhedsområdet, visitation og hjælpemidler m.m.

I Sundhed og Dannelsessekretariatet kommer der til at sidde ca. 25 dygtige, specialiserede medarbejdere, som alle på forskellig vis understøtter og er tæt på fagområderne.

Arbejdsopgaver
Dine opgaver vil have både faglig, strategisk og forvaltningsmæssig karakter og består af bl.a.:

  • Udarbejdelse af skriftligt materiale af forskellig karakter, f.eks. notater, referater, beslutningsoplæg, høringssvar og sagsfremstillinger til politisk niveau og til understøttelse af de kommunale politikker.
  • Besidde viden om den regionale sundhedsstruktur og være tovholder på at vi bevæger os fra de politiske sundhedsklynger til udmøntning i indsatser ved hjælp af viden om nationale strategier og faglige anbefalinger på sundhedsområdet.
  • En drivende kraft for samarbejdet mellem sektorerne på sundhedsområdet, herunder Region Midt, almen praksis og lokalt i Syddjurs Kommune.
  • Udarbejde puljeansøgninger, understøtte styregrupper mv.
  • Lede udviklingsprocesser.
  • Ansvarlig for den administrative betjening af Kommunalt Lægelig Udvalg og evt. andre udvalg.
Dine kvalifikationer
  • Du har en videregående uddannelse på kandidatniveau.
  • Du har et solidt kendskab til det kommunale sundhedsområde og ved, hvad det vil sige at arbejde i en politisk styret organisation.
  • Du har en udpræget grad af politisk tæft og ansvarlighed i forbindelse med at drive processer igennem samt mestre at formidle komplekse problemstillinger klart og tydeligt - også når det foregår med korte deadlines.
  • Du kan danne og formidle data og sikre god datakvalitet.
  • Du udviser høj grad af selvstændighed i løsningen af dine opgaver.
  • Du efterspørger og tilbyder sparring og ser feedback som et vilkår og en værdi for at kunne løfte kvaliteten.
  • Du er god til at planlægge og prioritere egne opgaver – også når der kommer nye opgaver med korte deadlines.
  • Erfaring fra en lignende stilling og/eller fra en kommunal organisation er en fordel.
Som person er du
  • Struktureret og har en systematisk tilgang til opgaverne.
  • Relationelt stærkt og god til at bevæge dig i krydspresset mellem at være en god kollega og samtidig med stor ordentlighed indhente data og oplysninger hos dine kollegaer, når der er korte deadlines på sager, selvom de har travlt.
  • God til at samarbejde med mange aktører med forskellige fagligheder og interesser.
  • God til at bygge broer mellem politik, administration og kerneopgaven.
  • Assertiv i din kommunikation – du kommunikerer med respekt for dig selv og din modtager.
  • Trives med at arbejde både i meget faste men også i lidt løsere strukturer.
  • Du er i besiddelse af gå på mod, kan bevare ro og overblik i travle perioder, samt stå fast når det blæser.
Vi tilbyder
  • Et afvekslende, spændende og udfordrende job i en organisation under forandring.
  • Medindflydelse på tilrettelæggelsen af egne arbejdsopgaver og den fælles kultur, der skal bygges op i det nye sekretariat.
  • Mulighed for personlig og faglig udvikling.
  • Et uformelt kollegialt miljø med engagerede kollegaer.
Ansættelsesvilkår

Du vil have reference til sekretariatschefen for Sundhed og Dannelse, som ansættes pr. 1. februar 2024.

Der er tale om en stilling på 37 timer om ugen. Ansættelse er hurtigst muligt, og senest 1. marts 2024.

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.

Der indhentes straffeattest ved tilbud om ansættelse.

Yderligere oplysninger

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet, er du velkommen til at kontakte Louise Morris Jones, konstitueret leder af Sundhedsafdelingen samt konsulenterne i sekretariatet. Send venligst en sms på 51 32 82 16, og du vil blive ringet op.

Ansøgningsfrist er den 7. januar 2024.

Vi forventer at afholde to samtalerunder. Første samtalerunde finder sted den 17. januar 2024

Anden samtale forventes at finde sted den 24. januar 2024.



Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
  
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960394

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet