Visitationsleder til Sundhed og Ældre - hvor styring og forandring går hånd i hånd

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Genopslag: Retningen er sat – den nødvendige hjælp på det rette tidspunkt i et sammenhængende forløb. Fokus er på mere forebyggelse og rehabilitering samtidig med, at vi møder borgerne, hvor borgerne er. Hvis denne tilgang giver genklang hos dig og hvis du kan se dig selv stå i spidsen for en organisering, som matcher fremtidens behov for kontinuitet, stærke arbejdsfællesskaber og høj faglighed, så er det dig, vi er på udkig efter.
Sundhed og Ældre i Syddjurs Kommune søger en ny visitationsleder pr. 1. november 2023 eller snarest muligt.

I Visitation til Sundhed og Ældre har vi ansvaret for at visitere til personlig pleje/praktisk hjælp og hjælpemidler, rehabilitering, aflastning samt visitation til plejeboliger og midlertidige døgnpladser. Visitationen forestår desuden bevilling af boligændringer, handicapbiler og kropsbårne hjælpemidler.

Vi søger en profil, som drives af at kvalitetssikre og videreudvikle myndighedsområdet, med afsæt i data og styringsværktøjer, til gavn for borgerne. Vi søger også en profil, der forstår at arbejde i en politisk styret organisation med høj kompleksitet og mange forandringer. Du har lysten og evnen til at løse opgaverne i tæt tværfagligt samarbejde internt som eksternt med leverandører, kolleger, ledere og fagchefen og dine medarbejdere.

Som leder af Visitation til Sundhed og Omsorg får du ansvaret for 19 medarbejdere.

Ledelse af et myndighedsområde i forandring
Som vores nye leder skal du stå i spidsen for udviklingen af myndighedsfunktionen, så vi når i mål sammen – både med strategiske ambitioner, et godt arbejdsmiljø og en stabil drift.

I Syddjurs Kommune har vi realiseret en ny helhedspleje – kaldet ”Syddjursmodellen” - med 12 faste, tværfaglige og selvstyrende teams i den udekørende pleje. Visitationen skal være tæt tilknyttet disse borgerteams, så frontpersonalet i hjemmeplejen frisættes til at træffe de valg, som de ud fra deres faglighed og kontakt med borgeren mener, er bedst for borgeren.

Denne udvikling, samt andre tværgående projekter og indsatser, skal du medvirke til lykkes sammen med de øvrige ledere i Sundhed og Ældre. Derfor gør du god brug af din evne til at se sammenhænge og på tværs, samt din indgående organisationsforståelse.

Som leder af Visitationen har du ansvaret for at sikre et bæredygtigt arbejdsmiljø. Du har en empatisk ledelsesstil og er insisterende på et konstruktivt samarbejde – både i forhold til dine medarbejdere, men også i forhold til lederkolleger og samarbejdspartnere. Som følge af vores strategiske ambitioner, ændringer i lovgivning og rammer er visitatorrollen under forandring. Som leder af visitationen skal du understøtte medarbejderne i dén rejse og sikre det bæredygtige arbejdsmiljø.

Ledelsen af personalet sker i overensstemmelse med Syddjurs Kommunens ledelses – og medarbejdergrundlag. Link: https://www.syddjurs.dk/lmg.

For at lykkes i jobbet er det væsentligt at sikre en stabil drift, hvor der leveres det lovgivningsmæssige og politisk fastlagte serviceniveau indenfor den økonomiske ramme. Du er derfor en driftsorienteret leder, der går analytisk til værks i at bruge data og ledelsesinformation til at identificere indsatser og fokusområder.

Vi tilbyder:

  • Engagerede og selvtilrettelæggende medarbejdere med høj faglighed.
  • Et arbejdsfelt hvor styring og forandring går hånd i hånd.
  • En stilling i en kommune, der søger at møde økonomiske og demografiske udfordringer med rehabilitering, teknologi, udvikling og nytænkning. 
  • Samarbejde med en ledergruppe, der trækker i samme retning, og hvor du kan få støtte og opbakning.
  • Mulighed for at sætte dit præg på den strategiske udvikling af området.
Om dig:
Vi er på udkig efter en dygtig leder, der er bevidst om en udviklingsorienteret styring koblet med hensynet til en omkostningseffektiv prioritering i en tid, hvor sundheds- og ældreområdet udfordres af en demografisk betinget efterspørgsel og en større kompleksitet i opgaveløsningen.

Som person er du:
  • Handlekraftig, robust og vedholdende. Du betragter forandringsprocesser som et grundvilkår og som en del af kernen i ledelsesopgaven og kan stå i krydspres mellem faglighed, service, effektiviseringer, værdier og lovgivning.
  • Tillidsfuld og indlevende, og er derfor en nærværende personaleleder, der skaber et motiverende samt bæredygtigt arbejdsmiljø.
Derudover er det vigtigt for os, at du:
  • Har viden og erfaring fra myndighedsområdet. Du er stærk i sagsbehandlerhåndværket og har et indgående kendskab til god forvaltningsskik
  • Har dokumenteret ledelseserfaring og gerne en relevant lederuddannelse
  • Du har formegentlig en sundhedsfaglig baggrund
  • Har en god forståelse for, hvad der driver økonomien, en analytisk kapacitet samt forståelse for hvilke beslutninger og handlinger, der skal gennemføres for at bevare en sund økonomi
  • Har forståelse for betydningen af at arbejde i en politisk styret organisation
  • Kan sikre, at borgerne og samarbejdspartnere oplever et professionelt og ordentligt samarbejde med myndigheden
Du får reference til Chef for Sundhed og Ældre og kommer til at indgå i den samlede ledergruppe på tværs af Sundhed og Ældre, hvor vi hele tiden udvikler på fremtidens Sundhed og Ældre, vores indsatser og samarbejdet (internt og eksternt) for at opnå en stærk og koordineret indsats for borgeren. Vi arbejder på tværs af hele kommunen og Visitationen har til huse i Administrationsbygning Ebeltoft, hvor du vil få din daglige gang.

Vil du vide mere?
Tiltrædelse pr. 1. november 2023 eller hurtigere hvis muligt.

Ønsker du yderligere oplysninger om jobbet, kan du kontakte Sundheds- og Ældrechef Niels M. K. Diedrichsen på 20 12 79 22. Læg gerne en besked eller send en sms, hvis ikke telefonen bliver besvaret når du ringer. Du vil herefter blive ringet op hurtigst muligt.

Der er ansøgningsfrist søndag den 17. september 2023.

Der vil blive afholdt første samtaler den 21. september 2023 og anden samtaler den 27. september 2023. Mellem samtalerne vil du blive bedt om at udfylde – og vil få en tilbagemelding på – en personlighedsanalyse.

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den relevante faglige organisation.

Vi glæder os til at læse din ansøgning.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal gerne være i pdf- eller word-format).

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
 
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://syddjurs.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=14525570-4b22-4fb2-bdf5-48f8a696e12d

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893041

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet