BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en ny kollega, der har lyst til at være med til at drifte jobafklaringsområdet i
Syddjurs Jobcenter.
Der er tale om en fast stilling, 37 timer om ugen, med tiltrædelse snarest mulig.
Stillingen er placeret i Center for Job og Fastholdelse, Jobcenter Syddjurs, hvor vi
varetager indsatsen for borgere, der er visiteret til sygedagpenge og til
jobafklaringsforløb.
Jobafklaring: Målet med indsatsen er, at borgeren i jobafklaringsforløb får udviklet
arbejdsevnen og skabt tilknytning til arbejdsmarkedet, og vi har derfor fokus på, at
borgeren får en individuel og helhedsorienteret indsats med et beskæftigelsesrettet
fokus i samarbejde både med arbejdsmarkedsrådgiveren og jobkonsulenten.
Job og Fastholdelse består af ca. 32 medarbejdere, der arbejder som jobkonsulenter,
arbejdsmarkedsrådgivere og faglige koordinatorer.
Vores afsæt er: at vi løser kerneopgaven sammen!
I stillingen som arbejdsmarkedsrådgiver i Job og Fastholdelse skal du varetage
opgaven som koordinerende sagsbehandler for sygemeldte borgere i jobafklaringsforløb samt
varetage rehabiliteringssager med forelæggelse for rehabiliteringsteamet.
Du skal gennem afklarende og motiverende samtaler understøtte borgeren i at vende
tilbage til beskæftigelse eller få afklaret arbejdsevnen. Du skal kunne agere i
spændingsfeltet mellem motivation, anerkendelse og lovkrav. Vi forventer, at du
arbejder ud fra mindsettet, at alle mennesker kan udvikle sig og har bedst af at bidrage
på arbejdsmarkedet. Du vil i dagligdagen indgå i tværfaglig sparring med kollegaer,
interne og eksterne samarbejdspartnere samt blive understøttet af faglige
koordinatorer.
Primære arbejdsopgaver:
Afholdelse af gennemsnitligt 12 individuelle jobsamtaler med borgere om ugen
samt alm. sagsbehandling
- Systematisk og struktureret samarbejde m. borgeren m. fokus på progression og tilbagevenden til beskæftigelse
- Iværksættelse af beskæftigelsesrettede indsatser samt deltagelse i tværfagligt samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
- Administrativ sagsbehandling samt partshøringer og afgørelser
- Forberedelse af sager til forelæggelse for kommunens rehabiliteringsteam samt deltagelse i rehabiliteringsteammøder med borger
- At du er motiveret, og at du sammen med kollegaer har mod på at sagsbehandle og vejlede borgerne ud fra den gældende lovgivning for området
- At du har gode samtalekompetencer, kan formidle og udfylde dit myndighedsansvar præcist samt har en høj grad af præcision i den skriftlige del af sagsbehandleropgaven
- At du arbejder struktureret, er resultatorienteret og handlekraftig samt kan bevare overblikket og tage ansvar i pressede situationer
- At du arbejder ud fra en helhedsorienteret tilgang til borgeren og en tro på, at alle mennesker har bedst af at bidrage og fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet
- At du med afsæt i lovgivningen kan stille relevante krav til borgeren, så tilknytningen til arbejdsmarkedet fastholdes
- At du både kan arbejde selvstændigt og samtidig være en aktiv medspiller i et tværfagligt teamsamarbejde
- At du er nysgerrig, fleksibel og har et godt humør
- At du har kørekort, da du efter behov skal deltage i møder ude af huset med interne og eksterne samarbejdspartnere
- En målrettet organisation, hvori du som sagsbehandler har en bred Vurderingskompetence
- En afdeling, der løser kerneopgaven sammen
- Teamsamarbejde og ugentlige sparringsmøder
- Et tilpasset introduktionsprogram, mentorforløb og tæt oplæringsproces samt faglig understøttelse fra faglige koordinatorer gennem de første par uger
- Transport uden trafikale knudepunkter
- Placering i naturskønne omgivelser
- Gratis parkering
- Flekstid
- Kaffe/frugtordning samt god kantine
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for området og efter reglerne om
ny løn.
Der er ikke et specifikt krav til uddannelsesmæssig baggrund, og både nyuddannede
og erfarne kandidater er velkomne til at søge.
Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos Centerleder Monica Klausen på 87 53 57 99 eller hos faglig koordinator Lonnie Langvad på 87 53 51 59
Ansøgningsfrist: mandag den 20. maj 2024 kl. 23.59
Samtaler forventes afholdt torsdag den 23. maj 2024
Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).
TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.
Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Syddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6038809