"Økonomikonsulent med tværgående ansvar og analytiske udfordringer"

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Økonomikonsulent for Beskæftigelsesområdet samt medansvar for tværgående opgaver og analyser.

Trives du i en hverdag med opgaver som økonomikonsulent, der er knyttet til teamets årshjul for budgetlægning og budgetopfølgning, og samtidig have koordinerings- og analyseopgaver på tværs af kommunen? Får du energi af at understøtte vores øverste ledelse med at holde kommunens økonomiske kurs og hjælpe decentrale ledere med at tage gode datainformerede beslutninger i dagligdagen? Så er det dig, vi er på udkig efter.

Om stillingen:

Den ledige stilling er delt mellem understøttelse af den øverste ledelse for Beskæftigelsesområdet med styringsopgaven, opgaver i forhold til andre fagområder og opgaver af tværgående karakter for kommunens Direktion og Koncernledelse og på tværs af afdelingen.

Du bliver forankret i afdelingen Budget og Styring, der både understøtter kommunens øverste administrative og politiske ledelse og fagområdernes strategiske styring samt løbende opfølgning. Vi arbejder tæt sammen med kommunens fagområder om økonomistyring og datainformeret ledelse.

Af opgaver kan du forvente:

  • Ansvar for budgetlægningsopgaver på beskæftigelsesområdet
  • Bidrage til budgetopfølgningsopgaver på beskæftigelsesområdet
  • Understøtte kolleger på andre fagområder med opgaver omkring budgetlægning og budgetopfølgning
  • Ad hoc-analyser og tværgående opgaver, i form af tværgående projektledelse samt større analyse og udviklingsopgaver
  • Forberedelse af politiske sager med økonomisk indhold, hvor der er stor fokus på skriftlig formidling
  • Sparring omkring økonomi og styring med lederne på kommunens fagområder
  • Driftsopgaver omkring stamdata og økonomistyring
  • Bidrage til ledelsesinformation i samarbejde med fagområderne og dataeksperter
Da fokus for kommunens økonomistyring ændrer sig over tid - i takt med kommunens styringsmæssige udfordringer - vil en omlægning af opgaverne i teamet kunne forekomme. Her vil erfaringer, kompetencer og interesse spille ind.

Om dig

Vi forestiller os at du:
  • Har en samfundsfaglig, økonomisk uddannelse på kandidatniveau, Du er f.eks. cand.scient.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. eller lignende
  • Kan formidle komplekse problemstillinger let tilgængeligt i beslutningsoplæg
  • Har flair for tal og data og kan bidrage til udviklingen af ledelsesinformation
  • Kan begå dig i en stor organisation og har gode samarbejdsevner
  • Har interesse for at arbejde i en politisk ledet organisation
  • Trives ved at skifte mellem teamsamarbejde og løse opgaver selvstændigt
  • Er en god kollega, der giver energi til fællesskabet
Du ser det som en fordel, at dagligdagen varierer mellem samarbejde med ledere om økonomisk rådgivning, men også byder på driftsopgaver, analyser og datahåndtering til brug for beslutningsgrundlag. 

I Syddjurs Kommune lægger vi vægt på kvalitet og tydelighed i formidling, herunder særligt i politiske sager. Det er derfor vigtigt, at du har et højt skriftligt niveau og at du trives med, at ledelsen har holdninger til detaljer i den skriftlige formidling. 

Hvis du ikke synes, at du opfylder alle krav, men vurderer at stillingen ser spændende ud og er noget for dig, opfordrer vi dig alligevel til at søge.

Vi tilbyder:
  • En varieret hverdag med en bred kontaktflade ud i organisationen
  • Spændende drifts- og udviklingsopgaver med stor selvstændighed i opgavevaretagelsen
  • Fleksible arbejdstid herunder mulighed for hjemmearbejde, indenfor de rammer der er aftalt
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Et godt, kollegialt fællesskab, hvor vi i høj grad hjælper - og sparrer med – hinanden
Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for ny løn.
Stillingen har udgangspunkt i administrationen i Ebeltoft, men vores mange kontaktflader i organisationen, gør at der kan være arbejdsdage i kommunens administration i Hornslet.

Du har mulighed for at tilrettelægge fleksibel arbejdstid.

Budget og Styring består af 11 medarbejdere og er forankret i kommunens fælles stab med i alt 85 medarbejdere.

Udover økonomistyring arbejder Staben med de klassiske stabsfunktioner, som IT og Digitalisering, HR og løn, kommunikation til ledere og medarbejdere, regnskab, udbud og indkøb.

Tiltrædelse forventes den 1. august 2024.  

Ansættelsesproces

Der er frist for ansøgning mandag den 17. juni kl. 09.00

Første runde samtaler gennemføres torsdag den 20. juni 2023 i Administrationsbygningen i Hornslet, Tingvej 17, 8543 Hornslet

Anden runde samtaler gennemføres tirsdag den 25. juni 2023 i Administrationsbygningen på Ebeltoft Rådhus, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft


Flere oplysninger

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet eller har spørgsmål til job- og personprofilen, kan du kontakte afdelingsleder for Budget og Styring, Morten Jakobi ( på 20 34 36 48)

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs.dk/job.

Syddjurs Kommune har omkring 43.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6058631

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet