Klyngeleder for Klynge ØST borgerteams i Syddjurs

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at være med til at udvikle og lede realiseringen helhedshjemmepleje i Syddjurs Kommune?

Vi søger pr. 1. marts 2024 en klyngeleder, der skal varetage ledelsen af én af vores i alt 3 geografiske klynger med 4 selvstyrende og tværfaglige borgerteams i hver.  Som klyngeleder bliver du en del af en fælles klyngeledelse, der har ansvaret for at realisere en ny helhedshjemmepleje i Syddjurs Kommune – kaldt ”Syddjursmodellen”.

Visionen for Syddjursmodellen i én sætning er; at øge borgernes selvbestemmelse og øge sammenhængen og kontinuiteten i plejen ved at indføre tværfaglige, selvstyrende borgerteams.

Vi mangler en klyngeleder til Klynge Øst, der har Tirstrup og Ebeltoft som sine geografiske knudepunkter.

Visionen har stor betydning for ledelsesopgaven, da det betyder, at medarbejderne sættes mere fri, så de kan træffe de valg, som de ud fra deres faglighed og kontakt med borgeren mener, er bedst for borgeren. Det kræver:

  • Tillid til den enkelte.
  • Fokus på nærheden og relationerne til borgerne.
  • Fokus på nye måder at supportere og kvalitetssikre.
  • Fokus på kompetenceudviklingen.
  • Fokus på rehabilitering.
  • Fokus på implementering af selvstyring og tværfaglighed.
  • Opmærksomhed på ikke at skabe nye bureaukratier.
Arbejdsområde:

Som klyngeleder skal du både bedrive driftsledelse og forandringsledelse. Du bliver en del af et lederteam, der har det fulde driftsansvar for, at hjemmeplejen og sygeplejen på kommunens udekørende område bliver leveret tilfredsstillende både hvad angår kvalitet, medarbejdertrivsel og økonomi.

Som klyngeleder indgår du i en fælles klyngeledelse med to andre klyngeledere af henholdsvis Klynge Vest og Midt, samt klyngelederen af vores sundhedsfaglige kommunedækkende klynge, der består af akutteam, klinikteam, og sygeplejespecialister, som i fællesskab har ansvar for at løfte ledelsesansvaret for hele udeområdet.

Som klyngeleder har du i tæt samarbejde med din assisterende klyngeleder ledelsesansvaret, for din egen klynge. Det betyder bl.a. at sikre et højt fagligt kompetenceniveau i kerneopgaven på området, omsætning af politiske målsætninger til konkrete indsatser og initiativer, økonomi- og ressourcestyring, at skabe et rehabiliterende arbejdsmiljø, at vedtagne kvalitetsstandarder og økonomisk ramme overholdes, at sikre et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø m.m. 

Vi ser gerne, at du har:
  • Relevant sundhedsfaglig videregående uddannelse og gerne relevant lederuddannelse.
  • Ledelseserfaring fra og viden om sundhedsområdet.
  • Indsigt i at bedrive ledelse i en politisk styret organisation og kompetencer i forhold til at drive databaseret ledelse og styring.
  • Økonomisk indsigt og analytisk kapacitet samt forståelse for, hvilke beslutninger og handlinger, der skal gennemføres for at opnå en sund økonomi.

Derudover forventer vi af dig, at du:
  • Drømmer om at være med til at skabe en ny ældrepleje med værdighed som omdrejningspunkt.
  • Ønsker at arbejde med strategisk ledelse
  • Har lyst til at arbejde med selvstyrende medarbejdere og forandringsledelse.
  • Har en synlig og relationel ledelsesstil, hvor du formår at skabe følgeskab, motivation og tydelighed i forhold til visioner, mål og retning.
  • Er i stand til at uddelegere opgaver og ansvar for dele af driften til nøglepersoner i egen klynge for på den måde at sikre tid til forandrings- og strategisk ledelse.
  • er omstillingsparat og betragter forandringsprocesser og usikkerhed som et grundvilkår og som en del af kernen i ledelsesopgaven – snarere end som en forstyrrelse.

Hvad kan vi tilbyde?
Vi tilbyder en arbejdsplads med fokus på strategisk og faglig udvikling, effektivitet og målrettethed med borgernes og medarbejdernes trivsel i fokus – et job med rig mulighed for ledelsesmæssig udvikling og mulighed for at sætte dit personlige præg på Syddjursmodellen og fremtidens ældrepleje i Syddjurs Kommune.

Et klyngeledelsesteam på 4 med reference til overordnet leder af borgerteams i Syddjurs Kommune, hvor faglig sparring og samarbejde vægtes højt, og du vil møde kollegaer og medarbejdere, der er stærkt motiverede for et godt samarbejde og tager ansvar for at skabe et godt arbejdsmiljø.

Derudover sikrer vi grundig introduktion til både Syddjursmodellen og den forventede ledelsesopgave.

Yderligere information:
Ledelsen af personalet sker i overensstemmelse med Syddjurs Kommunens ledelses -og medarbejdergrundlag, som du finder her: Ledelses- og medarbejdergrundlag - Syddjurs Kommune

Se her en video om arbejdet i tværfaglige og selvstyrende borgerteams: https://www.videotool.dk/syddjurs/c1353

Stillingen er på 37 timer/uge.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Der indhentes straffeattest ved tilbud om ansættelse.

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Leder af borgerteams Wenche Hallstrøm på 21 27 26 95.

Ansøgningsfrist er den 11. januar 2024.

Der holdes 1. samtale den 16. januar 2024, og 2. samtale den 25. januar 2024.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
  
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Søhusvej 8, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962871

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet