Jurist søges til nyoprettet stilling i sektionen for Sundhed og Dannelse i Syddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig jurist med lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation? Har du flair for at arbejde med forskellige lovgivninger i en generaliststilling? Sætter du en ære i en god og sikker betjening af såvel det administrative som det politiske niveau? Og er du en holdspiller, der værdsætter samarbejde med andre? Så er du den rette kandidat til denne spændende stilling.

Vi søger en jurist til sekretariatet for Sundhed og Dannelse. Stillingen er nyoprettet, så du kan i høj grad være med til at præge indholdet.

Dine hovedopgaver vil være:

  • Juridisk rådgivning på fagspecifikke områder, herunder dagtilbudsområdet, skoleområdet, ældreområdet og sundhedsområdet, men også indenfor forvaltningslovens rammer.
  • Juridisk sparring og rådgivning i forhold til konkrete sager, problemstillinger og projekter, f.eks. i form af udarbejdelse af notater, kvalitetssikring af materiale/afgørelser, deltagelse i projektgrupper mv.
  • Udarbejde og bidrage til politiske sagsfremstillinger og redegørelser
  • Understøtte og rådgive direktør, chefgruppe og ledere i juridiske problemstillinger inden for relevante fagområder.
  • Understøtte videreudviklingen af effektive arbejdsgange i sagsbehandlingen samt organisatorisk læring, herunder sikre systematisk opfølgning på eksempelvis Ankestyrelsens klagestatistikker med videre.
  • At følge med i lovgivning og principmeddelelser på fagområderne og levere rådgivning og sparring ift. fagområdernes implementering heraf.
Du vil i dagligdagen arbejde tæt sammen med chefer, ledere og øvrige ansatte i Sundhed og Dannelse.

Fagligt kan opgaverne falde inden for flere lovgivningsområder, og kerneopgaven er den generelle juridiske rådgivning af chefer, ledere og sagsbehandlere samt den politiske betjening i Sundhed og Dannelse. Kvalitet og professionalisme står centralt i jobbet, og du skal kunne formidle og forklare – både skriftligt og mundtligt – regler og lovgivning på en overskuelig og forståelig måde.

Vi forestiller os at:
  • Du er cand.jur. med indgående kendskab til det kommunale område
  • Du har erfaring med lovgivning inden for et eller flere af de benævnte fagspecifikke områder (og mod på at sætte dig godt ind i de andre)
  • Du har god procesforståelse og kan folde en sag ud med flere perspektiver
  • Du har faglig autoritet og går ind i sager med blik for helheden
  • Du er relationel stærk og ser muligheder frem for begrænsninger
  • Du arbejder struktureret og skaber overblik i en travl hverdag
  • Du har gode og tydelige kommunikative evner – både mundtlig og skriftligt.
Vi tilbyder:
  • En stilling med stor variation og selvstændighed i opgaveløsningen, hvor du selv kan være med til at præge indholdet
  • Et dynamisk og fagligt miljø med fokus på udvikling
  • Fleksibilitet og gode muligheder for selv at påvirke opgaver og arbejdsdagen
  • En masse gode kollegaer og samarbejdspartnere, som glæder sig til at byde dig velkommen
Stillingen som juridisk konsulent er forankret i Sekretariat for Sundhed og Dannelse, som er lokaliseret på Ebeltoft rådhus. Sekretariatet dækker over to store fagområder: Børn og Læring samt Sundhed og Ældre. Børn og Læring varetager opgaver inden for dagtilbud og skoler, herunder PPR og Ungdomsskolen, mens Sundhed og Ældre har ansvar for hjemmepleje, sygepleje, plejehjem, sundhedsområdet, visitation og hjælpemidler m.m.

I sekretariatet for Sundhed og Dannelse sidder 24 dygtige, specialiserede medarbejdere, som alle på forskellig vis understøtter og er tæt på fagområderne.

Vores kommende jurist vil blive en del af konsulentteamet i sekretariatet.

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med Syddjurs Kommune.

Ugentlig arbejdstid er 37 timer.

Der vil blive indhentet straffeattest ved evt. ansættelse, og det er et krav, at du har kørekort.

Er du interesseret?

Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte Sekretariatschef for Sundhed og Dannelse, Anne Line Bjerregaard.

Send venligst en sms på 20 51 49 15, og du vil blive ringet op.

Ansøgningsfrist er onsdag den 30. oktober 2024.

Vi forventer at holde samtaler fredag den 15. november 2024 og eventuel 2. samtale fredag den 22. november med henblik på ansættelse den 1. januar 2025 eller snarest muligt.

Ansættelsesudvalget består af:
  • Anne Line Bjerregaard, chef for sekretariatet Sundhed og Dannelse
  • Per Viggo Larsen, Chef for Børn og Læring
  • Tove Norre Andersen, Visitationsleder
  • Iben Skriver Albrechtsen, Juridisk chefkonsulent, Ledelsessekretariatet
  • Anja Block Olsen, Konsulent, Sekretariatet Sundhed og Dannelse.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Du skal søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV.
(De vedhæftede filer skal gerne være i pdf- eller word-format).

Syddjurs Kommune har godt 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, om er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
  
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag
tager afsæt i kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6123257

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet