Hybrid kollega søges til indsatsen for job- og aktivitetsparate kontanthjælpsmodtager m.m.

Profilbillede
dato

Vi søger en kollega, der både kan varetage jobkonsulent - og myndighedsopgaver, Center for Job og Udvikling

Er drømmen at finde jobbet hvor myndigheds- og jobkonsulent opgaver på beskæftigelsesområdet varetages af samme person? Vil du være en del af et stærkt hold, hvor faglighed og trivsel står højt på dagsorden? Trives du med at arbejde teambaseret og samtidig være en aktiv del af den samlet indsats for job- og aktivitetsparate ydelsesmodtager? Kan du håndtere at være hybrid i opgaveudførelsen og sætte fokusset der hvor det er nødvendigt for at nå i mål med opgaven?

Kan du se dig selv i ovenstående, så læs videre og sende en ansøgning.

Der er tale om en fast stilling på 37 timer med tiltrædelse den 1. juni 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Beskæftigelse har sat en stærk strategisk retning med fokus på virksomhedskontakt og jobskabelse. Det er borgerens muligheder på arbejdsmarkedet, der er i fokus

Vi er en organisation, der er i løbende udvikling, og vi vil være på forkant med det nye, der giver mening ind i vores strategi og skaber de resultater, vi skal nå. På resultatsiden er vi meget ambitiøse, da vi betragter os selv som vigtige bidragsydere ind i Syddjurs Kommunes overordnede Vision og udviklingsstrategi – ”Sammen om det gode liv”.

I Job og Udvikling arbejder vi i teams af 4-5 medarbejdere, som med udgangspunkt i en primær og sekundær kontaktperson i fællesskab løser opgaver omkring de borgere, der er tilknyttet teamet.
Vi vægter fællesskabet, den faglige, metodiske samt juridiske tilgang højt.

Aktuelt søges en kollega til team 3:  

Teamet bestående af to myndighedssagsbehandler, en jobkonsulent og vi mangler dig som hybrid, der både er jobkonsulent og myndighedssagsbehandler. Vi arbejder teambaseret og vægter daglig sparring højt, så du står aldrig alene med dine sager.  

Teamet lægger stor vægt på at:

  • Du har et højt ønske om at arbejde teambaseret 
  • Du er stærk i at opbygge og vedligeholde et virksomhedsnetværk 
  • Du har fokus på at være løsningsorienteret 
  • Vægter høj faglighed og fleksibilitet  
  • Du har troen på at alle borgere har en plads på arbejdsmarkedet 
Din profil:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har relevant erfaring fra arbejdsmarkedsområdet
  • Har erfaring med varetagelse af myndighedsrollen og jobkonsulent opgaver for borgere omfattet af LAB, gerne fra kommunalt regi
  • Har kendskab til erhvervslivet i Syddjurs og nærområderne
  • Har indgående kendskab til LAB og LAS
  • Du har erfaring med henvisning til aktive tilbud, sanktionering og at forelægge sager for rehabiliteringsteamet
  • Foretage opfølgninger på forløbene i virksomhederne med fokus på progression og tilpasning i forhold til virksomhedens og borgerens behov
  • Det er en fordel, at du har erfaringer med psykiatriske lidelser, social udsathed og misbrugsadfærd
Afhængig af udviklingen på området, kan der opstå behov for justeringer af opgaveporteføljen.

Vi tilbyder:
  • En fremsynet og målrettet organisation, hvor der er højt til loftet
  • De bedste engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet
  • Åben dialog og uformel omgangsform
       • Et godt opstarts- og introduktionsprogram
       • Flextid
Løn og ansættelsesvilkår:

Ansættelse med tiltrædelse den 1. juni 2024 eller hurtigst muligt derefter. 

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for området.

Arbejdsstedet er Jobcenter Syddjurs, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft, som er kun 40 minutters kørsel fra Aarhus eller Randers.

Få flere oplysninger hos beskæftigelsessagsbehandler Mie Levring på 87 53 64 49 og Rikke Dam på 87 53 65 52

Ansøgningsfrist er den 12. maj 2024

Samtaler afholdes den 16. maj 2024

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
  
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6029236

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet