Til styrkelse af indsatsen på det opsøgende virksomhedsarbejde i Syddjurs Kommune i afdelingen Job, Kompetence og Erhverv søger vi en erhvervskonsulent, der kan arbejde målrettet med den virksomhedsrettede indsats, herunder formidling af kvalificeret arbejdskraft.
Opgaven
Opgaverne i afdelingen spænder vidt, både eksternt og internt. Dine primære opgaver, som kan variere alt afhængig af udviklingen på arbejdsmarkedet, vil være:
- "Åbne døre" i virksomhederne, planlægge og aflægge virksomhedsbesøg, hvor det primære fokus er at understøtte virksomhedernes behov for arbejdskraft og tilbyde rekrutteringsservice indenfor ordinære jobs, fleksjobs, løntilskud, virksomhedspraktikker, voksenlærlinge etc.
- Professionelt at markedsføre muligheder for samarbejde overfor virksomhederne indenfor vores samlede serviceportefølje
- Udvikle, styrke og fastholde det gode samarbejde med virksomhederne, herunder at indgå nye og vedligeholde eksisterende strategiske samarbejder
- Udsøge kandidater med hjælp fra kolleger og fagsystem og lave det rette match imellem virksomhed og kandidat
- Have tæt dialog med såvel potentielle kandidater som virksomheder
- Formidle virksomhedernes behov internt i organisationen
- Overvåge, analysere og formidle viden om arbejdsmarkedet i organisationen
- Varetage på den administrative opgave i samarbejdet
- Samarbejde på tværs – i og udenfor organisationen – herunder med vores erhvervsenhed, der har ervhervsfremme og udvikling som omdrejningspunkt samt interne tilbud og andre borgerrettede aktiviteter
- Have en troværdig og serviceorienteret tilgang i dit situationsbestemte samarbejde med erhvervslivet
Faglige og personlige kompetencer
Vi forventer af vores nye kollega, at du:
- Har erfaring med daglig udadgående og opsøgende kontakt til erhvervslivet i en konsulterende rolle og kan lide det
- Er god til at skabe relationer med virksomhederne og pleje dit netværk
- Er kommunikativt stærk samt en god formidler og facilitator
- Kan understøtte det administrative arbejde omkring formidling af kandidater
- Har kendskab til arbejdsmarkedet og relevant lovgivning på området
- Er resultatorienteret
- Er god til at samarbejde på tværs af organisationen
- Har relevant uddannelse og/eller baggrund
- Har bil til rådighed og er indstillet på at anvende den i arbejdsmæssig sammenhæng. Du kan også benytte kommunens biler i arbejdsmæssig sammenhæng.
- Er udadvendt og har et opsøgende og relationsskabende drive
- Kan arbejde selvstændigt og struktureret med en høj datadisciplin
- Er analytisk og nysgerrig på markedet
- Er samskabende, løsningsorienteret, inspirerende og motiverende overfor samarbejdspartnere
- Er en teamplayer
Som ansat i Job, Kompetence og Erhverv er det afgørende, at du kan arbejde selvstændigt og samtidigt være en aktiv del af teamet.
Du er en stabil og fleksibel holdspiller, der kan navigere i en dynamisk organisation.
Vi lægger vægt på, at du har et højt fagligt niveau, er løsningsorienteret og når dine mål.
Stillingen er på 37 timer om ugen.
Hvem er vi?
I Job, Kompetence og Erhverv er vi p.t. 4 faste erhvervskonsulenter, der varetager den samlede opgave i afdelingen og vi søger nu yderligere en kollega.
Derudover består afdelingen af 2 myndighedsteams, hhv. dagpenge og fleks/ledighedsydelse.
Vi er i alt 16 medarbejdere i afdelingen, fordelt på de 3 teams.
Erhvervskonsulenterne arbejder med en kundevendt og serviceminded tilgang. Interne kunder såvel som virksomhederne skal se afdelingen som en naturlig samarbejdspartner og vi er kendt for kompetent og professionel opgaveløsning inden for områderne rekruttering, jobformidling, uddannelse og fastholdelse af medarbejdere.
Vi lægger vægt på en hverdag præget af kollegial opmærksomhed, godt humør og engagement. Du får god mulighed for selv at planlægge din arbejdsdag og kan du lide at arbejde tværfagligt, er afdelingen for Job, Kompetence og Erhverv et godt valg.
Løn og ansættelsesvilkår:
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for området.
Ansættelsessted: Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft.
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Anita Højholdt på tlf. 60 95 59 50.
Ansøgningsfrist den 1. januar 2025.
Der vil blive afholdt samtaler i uge 3 i 2025.
Tiltrædelse gerne i februar 2025 og senest 1. marts 2025 - vi venter gerne på den rette kandidat.
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal gerne være i pdf- eller word-format).
Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på www.syddjurs.dk/job
Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.”.
Syddjurs Kommune har omkring 43.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Syddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6149806