Energirådgiver til Energiteamet - Tag del i Syddjurs Kommunes klima- og energidagsorden

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du tage aktivt del i Syddjurs Kommunes klima- og energidagsorden på ejendomsområdet, så er det dig vi mangler på holdet.

Jobbeskrivelse
I Ejendomme, som er en del af Teknik og Miljø i Syddjurs Kommune, søger vi en Energirådgiver til Energiteamet. Ejendomme har ansvaret for drift og vedligeholdelse af Kommunens bygningsportefølje.

Energiteamet i afdelingen består af 2 medarbejdere hvor du bliver den ene. Teamet håndterer mange forskellige opgaver, der kræver en systematisk tilgang til opgaveløsningen, en god evne til at samarbejde og videns dele samt evne og lyst til at finde løsninger på nye udfordringer.

Du vil komme til at arbejde med databaseret energiledelse, energirådgivning ifm. større og mindre projekter, særligt med fokus på tekniske installationer, bygningsautomatik mm. Du skal derudover arbejde med energiovervågning i alle kommunale ejendomme, herunder dataindsamling og etablering af samarbejde med forsyningsværker. En del af jobbet består i driftsvejledning af vores Tekniske servicemedarbejdere, lokalt på institutionerne, skoler, daginstitutioner, ældrecentre mv.

Dine opgaver:

  • Energioptimere, systematisere og opsamle data på alle kommunale ejendomme (vi benytter Energikey fra KMD).
  • Optimering af tekniske bygningsinstallationer og energiforhold, i samarbejde med teknisk service.
  • Afrapportere af energiregnskaber (co2 og solenergi) samt bidrage til kommunens klimahandleplaner.
  • Udbud af vedligeholdelsesarbejder og nyetablering med fokus på tekniske installationer.
  • Tværfagligt samarbejde med andre afdelinger, med fokus på brugernes energiforbrug og udvikling af ”databaseret energiledelse”.
  • Udbud af vedligeholdelsesarbejder og nyetablering med fokus på tekniske installationer.
  • Arbejde med at forbedre indeklimaet i kommunens institutioner.
Kvalifikationer
  • Uddannet ingeniør, maskinmester, energiteknolog, energikonsulent eller tilsvarende
  • Har kendskab til relevant lovgivning inden for området
  • Stor dataforståelse, kendskab databaseret energiledelse
  • Stor forståelse for og indsigt i tekniske installationer
  • God til at kommunikere effektivt og præcist både mundtligt og skriftligt
  • Har øje for rettidig information og inddragelse
Som person ønsker vi, at du
  • Evner at håndtere flere sager samtidig uden at miste fokus
  • Både kan tage selvstændigt ansvar og arbejde tværfagligt
  • Er god til at samarbejde med andre
  • Er robust og evner svære forhandlinger
  • Har let til smil og et godt humør
Hvad tilbyder vi
  • En spændende og udfordrende stilling i en engageret afdeling med 12 kollegaer med forskellige faglige baggrunde.
  • En uformel arbejdsplads med fokus på godt arbejdsmiljø og gode relationer
  • Indflydelse på løsning af opgaverne
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
Hvem er vi
Ejendomme vedligeholder, drifter og administrere Syddjurs Kommunes ejendomme, afdelingen består udover energiteamet af et vedligeholdelsesteam, et administrativt team og et team bestående af 35 tekniske servicemedarbejdere.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse med tiltrædelse den 1.oktober 2024, gerne før
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for området
Primære arbejdssted er Rådhuset, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft
Arbejdstiden er 37 timer
Der er mulighed for flekstid og hjemmearbejdsdage

Ansøgningsfrist er den 7. august 2024 kl. 12.00
Samtaler forventes afholdt den 15 og 16. august 2024

Hvis du ønsker at være en del af holdet, så send os din ansøgning. Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Rasmus Thun Jørgensen på telefonnummer 2349 7651.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal gerne  være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på www.syddjurs.dk/job

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
  
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6068839

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet