Byggesagsbehandler søges til afdelingen for Byggeri og Landbrug

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en kollega til en fast stilling med opstart hurtigst muligt. Kom og bliv en del af en arbejdsplads i en attraktiv Kommune med gode kolleger og alsidig hverdag.

Stillingen er med opstart den 1. januar 2024.

Stillingen som byggesagsbehandler er spændende og alsidig. Ikke alene kommer du til at arbejde med myndighedsbehandling af byggesager, men du får også kontakt med borgerne, rådgivere og virksomheder.

Vi er en arbejdsplads, der prioriterer fleksibilitet og effektivitet. Der kan være mulighed for hjemmearbejde efter aftale med nærmeste leder og indenfor de generelle rammer. Dit arbejdssted vil fortrinsvist være i Ebeltoft.

Du er som byggesagsbehandler ansat i Syddjurs Kommunes afdeling for Byggeri og Landbrug, som er en del af Teknik og Miljø.

Afdelingen har i dag 18 medarbejdere, hvoraf 9 er ansat som byggesagsbehandlere, 2 til behandling af landzonesager, 3 er administrative sagsbehandlere og 4 er landbrugssagsbehandlere.

Som medarbejder i Byggeri og Landbrug skal du arbejde selvstændigt med dine egne opgaver, men du skal også være en aktiv deltager i løsningen af fælles opgaver. Da vi har en travl hverdag, skal du hurtigt kunne sætte dig ind i nye arbejdsgange og håndtere mange forskellige opgaver.

Afdelingen fokuserer på at lave en hurtig sagsbehandling af byggesager, men vi har samtidig særlig fokus på at levere en meget høj service, der gør at vi skiller os ud. Vi arbejder hele tiden med servicekulturen – for at blive endnu bedre.

Du får dygtige, aktive og erfarne kolleger, og en omgangstone, hvor der er let til latter.

Vi vil kendes på god service og en hurtig sagsbehandling uden at kompromittere vores høje faglighed. Derfor optimerer vi løbende vores arbejdsgange og udvikler vores kompetencer i teamet.

Rammerne for arbejdet er gældende lovgivning, afdelingens udviklingsaftale med direktionen, den politiske kurs, samt Syddjurs Kommunes overordnede ledelses- og medarbejdergrundlag.

Hovedopgaver

  • Byggesager
  • Forberedende og opfølgende tilsyn på byggesager
  • Sagsfremstillinger til det stående udvalg og udmøntning af beslutninger- Jobbet indbefatter ikke projektering
Faglige kvalifikationer
Du har:
  • en relevant uddannelse som f.eks. ingeniør, arkitekt, bygningskonstruktør, byggetekniker, eller lignende
  • kendskab til byggesagsbehandlingens mange aspekter, herunder særligt kendskab til byggelov og bygningsreglementet
  • kendskab til byggeri og byggeprocessen
  • Er fortrolig med brug af IT-systemer
Personlige kvalifikationer
Du er:
  • udadvendt, trives med og holder af kontakten til andre mennesker
  • Har evnen og viljen til at samarbejde med og servicere flere interessenter, herunder borgere, virksomheder, myndigheder og internt i organisationen, så der skabes helhedsløsninger
  • kan arbejde selvstændigt, struktureret og målrettet.
  • handlekraftig og i stand til at træffe beslutninger samtidig med at du er humoristisk og humørfyldt, så du er med til at sprede god energi til kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Har gode kommunikationsevner, hvor du bl.a. er god til at lytte og formulere dig i skrift og tale.
  • Har evnen til at bevare overblikket og have flere bolde i luften.
  • Kan give og modtage konstruktiv feedback.

Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen.

 Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og dine kvalifikationer.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Britt Raaberg på 30 36 84 88 eller Faglig koordinator Torsten Krogh Houmann på 29 10 22 38

Ansøgningsfristen er den 19. november 2023.

Samtaler forventes afholdt den 24. november 2023.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

 Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5929409

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet