Bliv en del af vores engagerede team som økonomikonsulent i Syddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Efter en lang periode med stabilitet i vores centrale økonomifunktion Budget og Styring søger vi nu tre konsulenter, idet gode kolleger efter mange år i afdelingen har valgt at søge nye udfordringer.

Med ansættelse i Budget og Styring får du en helt unik rolle centralt i organisationen tæt på kommunens øverste ledelse. Du får en meget bred samarbejdsflade i organisationen, men er samtidigt solidt forankret i et fællesskab bestående af engagerede, dygtige og hjælpsomme kolleger.

Jobbet er for dig, der trives i en hverdag med opgaver, der er knyttet til kommunens årshjul for budgetlægning og budgetopfølgning, og hvor du samtidig motiveres af koordinerings- og analyseopgaver på tværs af kommunen. Målet med disse opgaver er at kunne understøtte vores øverste ledelse med at holde kommunens økonomiske kurs og hjælpe decentrale ledere med at tage gode datainformerede beslutninger i dagligdagen.

Om stillingerne:

Da fokus for kommunens økonomistyring ændrer sig over tid - i takt med de styringsmæssige udfordringer – er en omlægning af opgaverne i Budget og Styring noget, der løbende overvejes. Her vil erfaringer, kompetencer og interesse spille ind. De tre vakante stillinger giver anledning til, at der i et vist omfang kan ske tilpasning til økonomikonsulenternes ansvarsområder – også set i lyset af de ansøgere, der måtte være.

Aktuelt er der behov økonomistyringsunderstøttelse af følgende chefområder:

  • Børn og Læring: Daginstitutioner, dagplejen, skoleområdet og PPR.
  • Sundhed- og Ældre: Sundhedsudgifter, sygepleje, hjemmepleje, plejehjem, træningstilbud og rehabilitering.
  • Beskæftigelse og Borgerservice: Ydelser, indsatser, integration og tværsektorielle indsatser. Herudover ligger i denne stilling en rolle på tværs af Budget og Styring i forhold til tværgående opgaver og analyser for kommunens Direktion og Koncernledelse.
Som økonomikonsulent i Syddjurs Kommune kan du forvente følgende opgaver:
  • Ansvar for budgetlægningsopgaver (budgetforudsætninger, demografi, analyser, lov og cirkulære mv.)
  • Bidrage til budgetopfølgningsopgaver gennem dialog med ledere, chef og direktør samt nøglemedarbejdere i fagsekretariater
  • Forberedelse af politiske sager med økonomisk indhold samt bidrage til kvalificering af økonomisk indhold i udvalgssager
  • Hjælpe kolleger på andre fagområder med opgaver omkring budgetlægning og budgetopfølgning
  • Tværgående analyse- og udviklingsopgaver
  • Sparring omkring økonomi og styring med lederne på kommunens fagområder
  • Driftsopgaver omkring stamdata og økonomistyring
  • Bidrage til ledelsesinformation i samarbejde med fagområderne og dataeksperter
Der vil for to af stillingerne være mulighed for at opnå ansættelse som specialkonsulent. Arbejdsstedet er som udgangspunkt Ebeltoft, men afhængigt af område, vil der være arbejdsdage i Hornslet grundet samarbejdsrelationer. Herudover er der mulighed for hjemmearbejde i et vist omfang.

Om dig

Vi forestiller os at du:
  • Kan formidle komplekse problemstillinger på en let tilgængelig måde
  • Har flair for tal og data
  • Kan bidrage aktivt i dialoger om økonomi med topledelsen
  • Evner at være fleksibel i spidsbelastningsperioder
  • Kan begå dig i en stor organisation og har gode samarbejdsevner
  • Har interesse for at arbejde i en politisk ledet organisation
  • Trives ved at skifte mellem teamsamarbejde og løse opgaver selvstændigt
  • Er en god kollega, der giver energi til fællesskabet
  • Har en samfundsfaglig, økonomisk uddannelse på kandidatniveau, Du er f.eks. cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. eller lignende
Du ser det som en fordel, at dagligdagen varierer mellem samarbejde med ledere om økonomisk rådgivning, men også byder på driftsopgaver, analyser og datahåndtering til brug for beslutningsgrundlag. 

I Syddjurs Kommune lægger vi vægt på kvalitet og tydelighed i formidling, herunder særligt i politiske sager. Det er derfor vigtigt, at du har et højt skriftligt niveau og at du trives med, at ledelsen har holdninger til detaljer i den skriftlige formidling. 

Hvis du ikke synes, at du opfylder alle krav, men vurderer at stillingen ser spændende ud og er noget for dig, opfordrer vi dig alligevel til at søge.

Vi tilbyder:
  • En varieret hverdag med en bred kontaktflade ud i organisationen
  • Spændende drifts- og udviklingsopgaver med stor selvstændighed i opgavevaretagelsen
  • Fleksible arbejdstider med mulighed for hjemmearbejde
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • En uformel omgangstone
  • Et godt, kollegialt fællesskab, hvor vi i høj grad hjælper og sparrer med hinanden
Ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for ny løn.

Stillingen har udgangspunkt i administrationen i Ebeltoft, men vores mange kontaktflader i organisationen, gør at der kan være arbejdsdage i kommunens administration i Hornslet.

Du har mulighed for at tilrettelægge fleksibel arbejdstid.

Budget og Styring består af 11 medarbejdere og er forankret i kommunens fælles Stab med i alt 85 medarbejdere.

Udover økonomistyring arbejder Staben med de klassiske stabsfunktioner, som IT og Digitalisering, HR og Løn, kommunikation til ledere og medarbejdere, Finans, Udbud og Indkøb.

Tiltrædelse forventes den 1. oktober 2024 eller hurtigst muligt.  

Ansættelsesproces

Der er frist for ansøgning mandag den 15. august 2024 kl. 12.00

Første runde samtaler gennemføres fredag den 23. august 2024 på Ebeltoft Rådhus, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

Anden runde samtaler gennemføres tirsdag 27. august 2024 i Administrationsbygningen i Hornslet, Tingvej 17, 8543 Hornslet


Flere oplysninger

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet kan du kontakte afdelingsleder for Budget og Styring, Morten Jakobi på 20 34 36 48.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet. 

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078243

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet