BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en kollega til en fast stilling med opstart hurtigst muligt. Kom og bliv en del af en arbejdsplads i en attraktiv Kommune med gode kolleger og alsidig hverdag. Her får du adgang til sparring, fællesskab og et godt socialt miljø, hvor vi vægter trivsel og samarbejde højt.
Stillingen er med opstart den 1. februar 2025.
Stillingen som byggesagsbehandler er spændende og alsidig. Ikke alene kommer du til at arbejde med myndighedsbehandling af byggesager, du får også kontakt med borgerne, rådgivere og virksomheder.
Vi er en arbejdsplads, der prioriterer fleksibilitet og effektivitet. Der kan være mulighed for hjemmearbejde efter aftale med nærmeste leder og indenfor de generelle rammer. Dit arbejdssted vil fortrinsvist være i Ebeltoft.
Du er som byggesagsbehandler ansat i Syddjurs Kommunes afdeling for Byggeri og Landzone, som er en del af området for Kultur og Plan.
Afdelingen har i dag 14 medarbejdere, hvoraf 9 er ansat som byggesagsbehandlere, 2 til behandling af landzonesager og 3 er administrative sagsbehandlere.
Som medarbejder i Byggeri og Landzone skal du arbejde selvstændigt med dine egne opgaver, men du skal også være en aktiv deltager i løsningen af fælles opgaver. Da vi har en travl hverdag, skal du hurtigt kunne sætte dig ind i nye arbejdsgange og håndtere mange forskellige opgaver.
Vi tilbyder et stærkt kollegialt fællesskab, hvor der er rig mulighed for faglig sparring og udvikling. Afdelingen fokuserer på at lave en hurtig sagsbehandling af byggesager, men vi har samtidig særlig fokus på at levere en meget høj service, der gør at vi skiller os ud. Vi arbejder hele tiden med servicekulturen – for at blive endnu bedre.
Du får dygtige, aktive og erfarne kolleger, og en omgangstone, hvor der er let til latter. Vi har et godt socialt miljø med plads til både faglig og personlig udvikling.
Vi vil kendes på god service og en hurtig sagsbehandling uden at kompromittere vores høje faglighed. Derfor optimerer vi løbende vores arbejdsgange og udvikler vores kompetencer i teamet.
Rammerne for arbejdet er gældende lovgivning, afdelingens udviklingsaftale med direktionen, den politiske kurs, samt Syddjurs Kommunes overordnede ledelses- og medarbejdergrundlag.
Hovedopgaver
Byggesager
- Forberedende og opfølgende tilsyn på byggesager
- Sagsfremstillinger til det stående udvalg og udmøntning af beslutninger- Jobbet indbefatter ikke projektering
Du har:
- en relevant uddannelse som f.eks. ingeniør, arkitekt, bygningskonstruktør, byggetekniker, eller lignende
- kendskab til byggesagsbehandlingens mange aspekter, herunder særligt kendskab til byggelov og bygningsreglementet
- kendskab til byggeri og byggeprocessen
- Er fortrolig med brug af IT-systemer
Du er:
- udadvendt, trives med og holder af kontakten til andre mennesker
- har evnen og viljen til at samarbejde med og servicere flere interessenter, herunder borgere, virksomheder, myndigheder og internt i organisationen, så der skabes helhedsløsninger
- kan arbejde selvstændigt, struktureret og målrettet.
- handlekraftig og i stand til at træffe beslutninger samtidig med at du er humoristisk og humørfyldt, så du er med til at sprede god energi til kollegaer og samarbejdspartnere.
- har gode kommunikationsevner, hvor du bl.a. er god til at lytte og formulere dig i skrift og tale.
- har evnen til at bevare overblikket og have flere bolde i luften.
- evner at give og modtage konstruktiv feedback
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen.
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og dine kvalifikationer.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Britt Raaberg på 30 36 84 88 eller Faglig koordinator Torsten Krogh Houmann på 29 10 22 38
Ansøgningsfristen er den 4. december 2024
Samtaler forventes afholdt i uge 50 2024.
Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).
TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.
Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Syddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-12-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6141141