Bæredygtighedskarriere: Bliv klimakoordinator i Syddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at gøre en forskel for klimaet og for at sikre en bæredygtig fremtid? Har du faglig indsigt og erfaring på klimaområdet? Og vil du være med til at drive udviklingen af klimaindsatsen i Syddjurs Kommune? Så har du netop nu chancen for at komme med på vores ambitiøse hold og blive vores nye klimakoordinator.

I Syddjurs Kommune har vi store ambitioner på klima- og bæredygtighedsområdet. Til støtte for vores igangværende initiativer og til igangsætning af nye, søger vi derfor en dygtig og gerne erfaren klimakoordinator, der kan være med til at holde fast i ambitionerne, fokusere og kvalificere den videre indsats samt bidrage til, at vi skaber resultater på klimaområdet på tværs af Kommunen.

Om jobbet og os

Klimaindsatsen kræver tværfaglighed, koordinering og involvering på tværs af alle fagområder i kommunen. Din væsentligste opgave bliver at være med til at sikre, at Syddjurs Kommune fortsætter og intensiverer udviklingen i en grønnere og mere klimavenlig retning med udgangspunkt i kommunens klimahandlingsplan. Du bliver en helt central figur i at få dette arbejde til at lykkes, og vil få opgaver på både politisk niveau og på tværs af hele Kommunen.

Din første store opgave bliver, i tæt samarbejde med bl.a. fagpersoner i Miljø og Klima, at gennemføre en revision af den eksisterende klimahandlingsplan, som udløber i 2026. Dette skal ske sideløbende med det løbende arbejde med den nuværende klimahandlingsplan, hvor det faglige fokus både er rettet mod virkeliggørelse af planen, konkrete initiativer for at nedbringe kommunens C02-udledning og oversvømmelsessikring, og mod at sikre forankring og fremdrift for kommunens egne klimaprojekter.

Derudover er dine opgaver bl.a. at:

  • Være tovholder på udvalgte klimaprojekter
  • Organisere klimaarbejdet, så resten af kommunen engageres og bliver ansvarlige
  • Være faglig driver for udviklingen af klimaindsatsen
  • Sætte struktur på opgaven, igangsætte og følge op på indsatser
  • Være indgang for eksterne parter, som bl.a. Business Djursland, Djursland Landboforening, Klimaalliancen og andre strategiske samarbejdspartnere
  • Indgå i interne tværfaglige samarbejder på klimaområdet
  • Søge midler hjem til udvalgte indsatser – og gerne projekter der involverer andre myndigheder, frivillige og virksomheder.
Du får fast base i Sekretariatet for Udvikling og Kultur sammen med ni gode kollegaer, som arbejder med en bred vifte af opgaver indenfor direktørområdet, men også på tværs af kommunen. Direktørområdet rummer fagområderne Teknik og Miljø og Kultur og Plan, hvor du vil få tætte samarbejdspartnere.

Sekretariatet blev sammenlagt den 1. april i år og vi er godt i gang med at lære hinanden at kende og definere vores fælles sekretariat. Vores arbejdsdag er præget af godt humør og gode samarbejdsrelationer og vi lægger stor vægt på, at det skal være rart at komme på arbejde, men der er også plads til hjemmearbejdsdage. Samtidig er fleksibilitet og lyst til at hjælpe hinanden væsentligt i en hverdag, der ofte er præget af mange opgaver og højt tempo.

Hvem er du

Som klimakoordinator forventer vi, at du er klar til at gå nye og uprøvede veje, og at du er robust og har gennemslagskraft. Du kan engagere, begejstre og skabe følgeskab blandt mange aktører, og du er god til at etablere professionelle relationer, udvikle samarbejder og danne netværk med og mellem mange forskellige interessenter, både i og uden for kommunen. Du er helt sikkert ambitiøs på klimaets vegne, ligesom du evner at arbejde struktureret og analytisk og eksekvere effektivt og skabe fremdrift.

Desuden lægger vi vægt på, at du:
  • Har et stort personligt drive, er udadvendt og er en god netværker
  • Kan sikre samskabelse med eksterne samarbejdspartnere, borgere og virksomheder
  • Har en relevant faglig baggrund og er fagligt velfunderet på klimaområdet
  • Har bred erfaring med projekt- og gerne programledelse og tværfaglig koordinering f.eks. fra det kommunale, anden myndighed, energisektoren eller en virksomhed
  • Har forståelse for den kommunale organisation, det politiske rum og kan navigere i en politisk kontekst
  • Kan være i processen, forstår det tekniske maskinrum og holder af at skabe konkrete resultater
  • Har stærke kommunikationsevner og kan kommunikere både mundtlig og skriftligt med mange forskellige målgrupper
  • Formår at fange de dagsordener, der kører landspolitisk, i vores lokalsamfund og i Byrådet
  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø med godt humør og engagement.
Vilkår

Stillingen er placeret på Rådhuset i Ebeltoft, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation.

Tiltrædelse 1. december 2024.

Ansøgningsfrist mandag den 14. oktober 2024

Det forventes, at 1. ansættelsessamtale afholdes onsdag den 23. oktober 2024

2. ansættelsessamtale afholdes tirsdag den 29. oktober 2024. Der vil i forbindelse med 2. samtale skulle besvares en case.

Ved yderligere spørgsmål kan du kontakte sekretariatschef for Udvikling og Kultur Anne de Place på 21 17 24 84.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet. 

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
 
 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Lundbergsvej 2, 8400 Ebeltoft

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6117693

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet